Harlem Nocturne

dilluns, 7 de desembre del 2015

Doble cuerpo, de Tess Gerritsen





Al club de lectura Joan Oliver, que coordino, hem programat aquest mes de desembre la lectura de la novel·la Doble cuerpo, de l’escriptora nord-americana d’origen xinès Tess Gerritsen.

D’alguna manera, era una assignatura que jo tenia pendent, ja que segueixo la sèrie de televisió basada en la nissaga de novel·les a la qual Doble cuerpo pertany i que està protagonitzada per dos potents personatges femenins: la policia Jane Rizzoli i la forense Maura Isles.

Sé que als Estats Units les novel·les són prou conegudes i sentia curiositat. Amb la lectura he descobert que, com passa sovint, la sèrie televisiva no es correspon massa fidelment amb la literària, però ambdues resulten suficientment engrescadores.
 
 

Doble cuerpo és un thriller típic, molt ben construït i travat, profundament americà en els seus plantejaments narratius i de caràcter extremadament cinematogràfic. Atrapa al lector des de la primera pàgina perquè apel·la a qüestions que ens remouen per dins: la doble identitat, els orígens familiars desconeguts, la violència descarnada, la maternitat. El terror en estat pur i la maldat de la naturalesa humana se’ns mostren amb cruesa i habilitat, però sense concessions excessives a la trivialitat d’un típic best-seller.
Doble cuerpo m’ha semblat una bona novel·la, comercial i d’entreteniment, però molt digna i ben escrita. Hi he descobert alguna incongruència, però no puc estar segura que no sigui un error de traducció. Ara esperaré a veure què n’opinen els membres del club lectura el dia de la nostra trobada, el pròxim dia 16. Espero que s’ho hagin passat bé. Jo m'he distret força.
Feliç dia, negrots.



5 comentaris:

Unknown ha dit...

No sabia que Rizzoli&Isles estigués basada en cap novel-la, és una sèrie que no la vaig seguir gaire. Encara no sé com t'ho fas per seguir-ne tantes ;-)

Aquesta ressenya és prou atractiva, però de moment em sembla que he de rebaixar el ritme. Per cert, la que em vaig comprar és "Observada", la tinc a la pila.

Gràcies Anna.

Unknown ha dit...

No coneixia, ni la novel·la ni la sèrie. Ho tindré en compte a l'hora de les compres de Nadal. Gràcies!

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

La tindre en compte

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

El nom de l'autora em sona, però no coneixia aquesta nissaga, ni la sèrie de televisió. "Good", ja he après una altra cosa. Gràcies per la ressenya i per estar al dia (i posant-nos a nosaltres al dia); com diu l'Àngels, no sé com t'ho fas per seguir tantes sèries —i llegir tantíssim, i un llarg etcètera!