Harlem Nocturne

diumenge, 20 de novembre del 2016

Elies Villalonga, premi al millor microrelat de terror al Festival de Molins de Rei





Avui no penso dissimular el meu orgull, perquè estic que no cabo a la pell. El meu germà, Elies Villalonga, ha estat el guanyador del Premi de microrelat en català de la 35 edició del Festival de Cinema de Terror de Molins de Rei. És un festival de solvència contrastada (35 edicions no són poques) i d'abast internacional.  Es premia un relat en català i un en castellà (que enguany ha guanyat també una amiga coneguda, Paz Montserrat) i que ha comptat, aquest cop, amb 153 participants.

El relat de l'Elies Villalonga es titula Passió vampírica i té una original particularitat: està escrit en forma de poema. Xuclar sang en versió poètica no em sembla gens malament, negrots.

Per a qui no el conegui, us diré que el meu germà és un gran amant del cine fantàstic, de terror i de ciència-ficció, una persona inquieta culturalment, molt actiu en un gran nombre de facetes i que escriu per afició. Forma part dels Relataires en Català i conrea sobretot temàtiques de terror i ciència-ficció. Va ser finalista als Premis Ictineu 2011 amb el seu relat Laia Deu, i el seu tarannà demostra un cop més que no existeix cap divorci entre les lletres i les ciències pel que fa al saber humà, ja que ell és Llicenciat en Matemàtiques i professor d'aquesta disciplina.

Alguns dels seus relats han aparegut a la Revista La lluna en un cove i molts els podeu llegir si premeu aquest enllaç de la pàgina de Relats en Català.  

També us podem oferir el poema guanyador del premi en àudio, gràcies a la gravació feta per EnVeuAlta. Premeu aquí i el sentireu. Serà tota una experiència sensorial.


Enhorabona, Elies! I endavant!

Un parell de fotografies de l'acte i la recollida del Premi. 


 


  

3 comentaris:

Elies ha dit...

Moltes gràcies Anna Maria per aquesta entrada al teu prestigiós bloc negre.
Estic content d'haver tingut aquest reconeixement. Espero que el relat sigui del gust dels lectors. Això m'anima a continuar escrivint, que com tu dius, és una de les meves aficions.
I res de ciències i lletres, tot és cultura i coneixement.
Gràcies un cop més i sort amb la sortida de la teva imminent novel·la.
Salutacions a tots els seguidors de "A l'ombra del crim".

Anna Maria Villalonga ha dit...

Gràcies a tu, per ser com ets. Orgullosa és poc!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Boníssim! Ja li vaig donar l'enhorabona a l'Elies, però ara que acabo de sentir el poema a EnVeuAlta he de repetir l'enhorabona, perquè és magnífic! I molt bona la lectura també, per cert. N'he gaudit molt!