Harlem Nocturne

divendres, 13 d’abril del 2012

Les 10 recomanacions per a Sant Jordi d'A l'ombra del crim



S’acosta Sant Jordi i ens estem trobant llistes de recomanacions de llibres per tot arreu. Jo recordo molt bé que l’any passat per aquests dates la meva posició va ser: Jo no recomano llibres! Una  decisió que responia a una reflexió molt clara. Com que em passo tot l’any fent aquesta tasca, ja no cal que la repeteixi per Sant Jordi. A més a més, sé segur que els lectors fidels us ho apunteu tot i acostumeu a fer-me cas. Per tant, no sé què més puc demanar i oferir.
Tanmateix, enguany he optat per canviar l’estratègia. Altres blocs i espais literaris fan les seves llistes. Per tant, he pensat que jo també podia dir-hi la meva. Com que m’agrada ser honesta, però, no crec que resulti pertinent recomanar cap llibre (per més que sàpiga que és molt bo) si encara no l’he llegit. Això vol dir que no trobareu en el meu llistat cap novetat que no hagi ressenyat anteriorment. Dels 10 llibres que recomano, hi ha una ressenya (que us enllaço damunt del títol). La llista, per tant, és només un recordatori per si aneu despistats.


Amb tot, m’he imposat per a la tria un requisit innegociable: que fossin llibres escrits en català. Res de traduccions (tot i que us commino vivament a llegir els autors estrangers traduïts a la nostra llengua i no al castellà, és clar). Però avui vull dur l’activisme al nostre terreny, atès que parlem de la diada literària més nostrada. Hem de potenciar la creativitat dels nostres escriptors. Si salvem alguns estranys prejudicis que encara arrosseguem (hereus segurament del flagell i l’obscurantisme franquista), podrem gaudir obertament d’unes novel·les que no tenen res a envejar a les escrites fora de les nostres fronteres.
També he decidit incloure a la llista només novel·les d’aparició recent. És a dir, com a molt publicades al llarg de 2011. Per tant, si en trobeu a faltar alguna molt important que hagués destacat en el passat, és, simplement, perquè va sortir abans de 2011. Ja em perdonareu, però no he trobat cap altra manera de confegir una llista coherent, perquè hi ha tants títols interessants que em resultava impossible escollir. D’altra banda, també he decidit (encara que el cor maldava per trair-me) no repetir cap autor.  
Fet i fet, doncs, es tracta tan sols d’una modesta guia, però espero que us agradi. M’ha semblat que l’havia de fer.
Una abraçada ben literària, negrots.

El autors segueixen un estricte ordre alfabètic de cognom.

Negror d'alt nivell:

La mort del corredor de fons, de Jordi de Manuel

Negror d'alt nivell (amb humor):

El com del crim, d'Andreu Martín i Jaume Ribera
L'Hora Zen, de Teresa Solana
Torn de nit, d'Agustí Vehí
Fronts oberts, de Pau Vidal

Negror d'alt nivell (juvenil -fins a 100 anys):

La mort a dos-cents deu, de Jordi Cervera

Negror d'alt nivell (de fora del Principat- això ho destaco perquè dota les obres d'un caràcter singular):

La mar no sempre tapa, de Sebastià Bennasar
L'escala del dolor, d'Albert Villaró

Títols amb component de terror i/o suspens i/o ciència-ficció (d'alt nivell, evidentment):

Hipnofòbia, de Salvador Macip
Miracles perversos, de Carme Torras


Ei, i un feliç Sant Jordi, negrots!!!!!!

10 comentaris:

Salvador Macip ha dit...

Gràcies per fer-me sortir a la llista tan ben acompanyat!

Anna Maria Villalonga ha dit...

coi, si que has anat de pressa! Si encara no he publicitat el post!
Un petó.

Gemma ha dit...

Gràcies, de passada et robo les fotos.

ALÍCIA MARSILLACH ha dit...

De moment, ja he fet la mevs tria. No crec que passi de dos, que encara no haurè cobrat la pensió!

Hele la Sabatera ha dit...

Quina meravella de llista, m'agraden un munt de titols.

Anònim ha dit...

N'hi ha per triar i remenar... sempre va bé tenir una bona guia que sàpiga aconsellar... Gràcies i una abraçada...


MARTA VALLS

JdM ha dit...

Per a mi és un honor formar part d'aquesta llista d'alt nivell al costat d'escriptors i escriptores excel·lents. Més encara tenint en compte el criteri i exigència literària que té "A l'ombra del crim".
Jordi de Manuel

Anònim ha dit...

Dels recomanats, ja en tinc quatre i dos de llegits. Gràcies Anna pels teus consells; jo, que sóc una "hereva del flagell franquiste",com dius, encara em costa llegir i escriure en català però de "mica en mica s'omple la pica",com diu ma mare. Tura.

Anònim ha dit...

Gràcies per la informació. Mirarem de seguir els teus savis consells.
L'abraçada literària de la foto, excel·lent!

Petons,

IO

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Gràcies. Encara no n’he llegit cap de la llista. Evidentment no en trobaré cap a Toronto per Sant Jordi, així que hauran d’esperar.
Subscric tot el que has dit sobre llibres en català.