Harlem Nocturne

dilluns, 27 de setembre del 2010

EmBloCA'T


El bloc Kasundena.cat, copropietat de la meva exalumna Olga Sanmartín i d'un seu grup d'amics universitaris, entre els quals un altre amic, Rafa Liñán, vol donar impuls a EmBloCA’T. Un mem per ajudar a la difusió dels blocs catalans.
Un mem és una unitat d’informació cultural que es transmet d’un individu a un altre o, en el nostre cas, d’un bloc a un altre. Un mem segueix un procés evolutiu: fecunditat (crear idees efectives), longevitat (persisteixen en el temps) i fidelitat en la replicació (caràcter conservador de la idea original).
Així, amb EmBloCA’T es vol que “us impregneu de blocs en català”, que en coneixeu de nous, que recomaneu els vostres preferits i entre tots promoure la creació i el manteniment de blocs en català i la seva difusió.
És molt fàcil. Si tens un bloc en català has de recomanar en un post titulat “EmBloCA’T!” a cinc blocs més que escriguin en català. Explica perquè els recomanes i deixa’ls un missatge als seus blocs dient que els has recomanat. Així ells, si ho volen, podran seguir la cadena. Poden ser blocs que coneguis o que descobreixis “remenant” entre tots els que pots trobar al llistat de blocs dels Premis Blocs de Catalunya.
I ara, les meves cinc recomanacions:

El bloc de la Shaudin Melgar-Foraster, professora d'Universitat a Toronto i escriptora de novel·la juvenil. El seu bloc, on parla de literatura i moltes altres coses, em sembla molt interessant.

El bloc de l'Elisabet Roig De passeig, on recomana llibres, lectures, poemes. Un bloc per als amants de la bona literatura i de la sensibilitat.

Amb idees a la llengua, un bloc on l'autor, Yves Gerbeau, publica un relat sorprenent, intel·ligent i ple d'imaginació cada dia feiner.

El Racó del Kus. Sense comentaris, perquè és un bloc on en Jordi Caus, jove ple de vida i de vivències, opina, fa crítiques de cinema i llibres, comenta els esports, explica viatges... tot un plaer llegir-lo.

I, finalment, el bloc de la Lurdes Estruch, Nausica a les golfes, un espai ple de poesia, actual i modern.
Espero que us agradin tant com a mi, negrots.

4 comentaris:

Olga ha dit...

Moltes gràcies Anna! M'ha fet mola il·lusió que seguissis la cadena i a sobre parlessis de nosaltres. Ja sé que ja t'ho he dit pel facebook, però no està de més deixar un comentari al bloc.

Veig que tots els que recomanes són sobre literatura. Caldrà visitar-los doncs!

Salut!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Gràcies a tu, carinyo.
Sí, són sobre literatura. Tu, que m'has sofert un any a l'aula, ja em coneixes. Hehehehe.
La literatura com a passió incontrolable.

rafalive ha dit...

Gràcies Anna!
Ja t'he afegit a la llista de Kasundena.cat. Estic molt content perquè la iniciativa a tirat endavant i al menys jo, estic descobrint blocs desconeguts.
Moltes gràcies!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Gràcies, Rafa. Ostres, ara no sé si us tinc enllaçats. Ho faré.
Jo també he entrat a algun dels blocs, però ho aniré fent de mica en mica, perquè tinc molta feina.
Petons.